ČIFO - Najdete nás na Facebooku!

Doba, kdy se vybíralo povinné ručení jen podle ceny je naštěstí už pomalu pryč. Argument „sjednám si to nejlevnější, splnil jsem svou povinnost“ dávno neplatí. Nedávno jsme informovali o povinném ručení za život – odpovědnost v občanském životě –  a ukázali si výši škod, která může nastat. V daleko větších řádech se budeme bavit, v případě havárie. O plechy dnes u odpovědnostního pojištění z provozu vozidla většinou až tak nejde. Pokud nezpůsobíte hromadnou dopravní nehodu, může být dostačující i základní limit. Pokud způsobíte velmi vážné poranění účastníkům nehody, nemusí stačit ani zvýšený limit plnění. Důvodem je to, že odškodnění, které se poškozenému vyplácí je dáno také ztrátou jeho příjmu, který se počítá až do odchodu do starobního důchodu. Víme o případu, kdy bylo zahraničnímu manažerovi vyplaceno z povinného ručení 50 miliónů korun a nejde o konečnou sumu, neboť vyplacená renta se dále valorizuje. K újmě na zdraví se musí připočítat i odškodnění za ztížení společenského uplatnění. Vybírat tedy povinné ručení jenom podle srovnávače cen, a nikoliv podle limitu se rozhodně nevyplatí.

Máme pro Vás srovnávač s osobním přístupem – kontaktujte nás.

Povinné ručení může nahradit ve svých TOP (exkluziv) tarifech i nadstandardní, jinak placenou, asistenční službu, se kterou získáte nejen odtah do nejbližšího servisu, ale odtah / zajištění převozu vozidla až domů, náhradní vozidlo zdarma, ubytování po dobu poruchy / opravy vozu v zahraničí, letenku na cestu domů, právní poradenství, práci techniků zdarma, výměnu a opravu pneumatiky při defektu zdarma (v případě potřeby nové pneumatiky, platíte cenu nové pneu). Součástí nejvyšších tarifů mohou být i právní služby, či zvýhodněné další pojištění. TOP tarif vám ušetří hodně starostí na cestách, i peněz. Pokud jezdíte málo, cca do 10.000 km ročně, využijte nabídky tarifu podle ročně ujetých kilometrů.  

Nevybírejte povinné ručení jen podle ceny - později můžete ušetřit více, než se zdá

Nevybírejte povinné ručení jen podle ceny – později můžete ušetřit více, než se zdá

Kromě dotazu, na co se asistenční služby vztahují, byste se měli ptát i na sekci VÝLUKY, tedy na co se asistenční služby nevztahují. Často totiž není nárok na bezplatnou opravu v případě poruchy vozu, ale pouze havárie. Tyto otázky byste měli mít zodpovězeny před uzavřením smlouvy, a ještě jednou si projít podmínky před výjezdem do zahraničí. V přihrádce spolujezdce (nebo jinde po ruce) mít připraven mezinárodní záznam o nehodě, na viditelném místě vylepenou samolepku s telefonním číslem asistenční služby (nejlépe uložit i do mobilu). V okamžiku, kdy nastane nepříjemná situace, bude ve výhodě řidič, který je připraven. Neříká se nadarmo „kdo je připraven, není zaskočen“.

Budete-li potřebovat více informací, neváhejte navštívit stránky sociálního podniku ČIFO – Český institut finanční odpovědnosti a.s. – www.cifo.cz nebo zaslat svůj dotaz na e-mail info@cifo.cz. Přejeme mnoho najetých km bez nehod.

Autor: Petr Olašin, ČIFO a.s.