ČIFO - Najdete nás na Facebooku!

Orkán Herwart se o víkendu 28. – 29. 10. 2017  prohnal naší republikou a bohužel je v Česku podepsán i pod úmrtím 3 lidí, řadě zranění a značných škodách na majetku. V terénu byly desetitisíce profesionálních i dobrovolných hasičů, zdravotníků, policistů, správa údržby silnic a železnic a ještě dlouho se budou odstraňovat následky škod.

Připravili jsme pro vás přehled klientských linek pojišťoven, kde můžete přímo nahlásit pojistnou událost, ať na majetku, či zdraví.

Na co máte nárok při škodě na majetku?

Zachraňovací náklady – § 2819 Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb. Zde má pojistník nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů na zmírnění následků již nastalé pojistné události, nebo na povinnost odklidit poškozený pojištěný majetek nebo jeho zbytky z hygienických, ekologických a bezpečnostních důvodů. Taktéž má nárok na náhradu škody, kterou v souvislosti s touto činnosti utrpěl. Nepřihlíží se k ujednání, kterým si pojišťovna vyhradila právo na snížení o tyto náklady pojistné plnění, omezit je na méně než 30% pojistné částky, pokud šlo o záchranu života nebo zdraví, omezit plnění, pokud vynaložil pojistník zachraňovací náklady se souhlasem pojistitele, ač k nim nebyl jinak povinen. Na zachraňovací náklady má právo také osoba, která vynaložila náklady nad rámec povinností stanovených jiným zákonem, stejně jako pojistník.

Náhradní ubytování – V případě, že se stane domácnost pojištěného dočasně neobyvatelnou, má nárok pojistník na úhradu nákladů náhradního ubytování. Toto připojištění je však potřeba mít uvedeno v pojistné smlouvě a výše limitů na smlouvě a v pojistných podmínkách. Časté limity jsou mezi 30.000 až 60.000 Kč, ale u každé pojišťovny mohou být limity i podmínky odlišné, ať co se týká doby čerpání, či přiměřenosti náhradního ubytování.

Asistenční službu – Součástí mnoha majetkových pojištění jsou asistenční služby, kdy Vám pojišťovna pomůže zajistit opraváře, smluvní servis a zjednodušit tak vyřízení samotné události.

Právní pomoc – Může přijít vhod například, když škodu způsobí sousedův strom padnoucí na Váš majetek, soused se nemá k řešení následků. Právní linky mnohdy pomohou i v konzultační rovině, kdy se ujistíte, na co vše máte nárok. Nelze však očekávat, že právní linka dané pojišťovny Vám pomůže při sporu se stejnou pojišťovnou.

Program pomoci a podpory – Jedinečná asistenční služba nejen pro klienty ČIFO – Českého institutu finanční odpovědnosti – sociálního podniku – spočívá v tom, že si v případě, kdy si nejste jisti s výplatou správné výše pojistného plnění, ověřit u auditorů pojistných událostí, jaké mělo být tabulkové 100% plnění a v případě nesouladu mezi výpočtem a skutečně vyplacenou částkou se nechat zkušenými specialisty ČIFO zastupovat. Z reálných zkušeností ČIFO je prokazatelné, že rozdíl ve škodách se může pohybovat i v miliónových částkách – více o skutečně řešených případech Programu pomoci a podpory ZDE.

Jak nahlásit škodu pojišťovně?

Před zavoláním na linku hlášení škody je nutné nejdříve říci své jméno, příjmení a číslo smlouvy (nevíte-li číslo smlouvy, půjde u pojistníka dohledat podle rodného čísla). Poté nahlaste škodu a poznačte si číslo události, pod kterou je evidována. Ta Vám často přijde také na e-mail nebo v sms zprávě. Fotografie a doklady lze často zasílat e-mailem, nebo vkládat on-line. Vždy si však důsledně archivujete, co jste kdy posílali, pro případ budoucího řešení sporů. Nevíte-li si rady s hlášením pojistné událostí, nebo potřebujete-li audit již vyplaceného pojistného plnění, můžete se obrátit přímo na naše specialisty přes kontaktní formulář.

 

Přehled klientských linek a www stránek pojišťoven:

Přehled klientských linek pojišťoven - ČIFO aktuality pojištění

Přehled klientských linek pojišťoven – ČIFO aktuality pojištění

V případě potřeby dalších informací nás neváhejte kontaktovat.

Petr Olašin