Mnoho kolegů i klientů zasáhly události z roku 2020, na jejichž průběh budeme ještě dlouho vzpomínat a s neznámou hledíme do budoucna. Ovlivnilo to často jak pracovní životy, tak rodinné, kdy se někteří lidé téměř uzavřeli doma a omezili sociální život (nikoliv ten na sociálních sítích).
Této době jsme se museli přizpůsobit i v Českém institutu finanční odpovědnosti, kdy jsme museli přerušit naplánované školení VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ – FINANČNÍ GRAMOTNOSTI, úspěšný projekt SENIOR V BEZPEČÍ i aktivity, které by mohly zbytečně ohrozit zdraví občanů a kolegů. O to více jsme se věnovali osvětě v médiích a tištěných periodicích. V rámci řádné péče jsme postupně kontaktovali klienty, jestli nepotřebují pomoct s nastavením smluv, často jsme řešili plnění z pojištění pracovní neschopnosti a zasílali alespoň formuláře na mail a poradili, jak s vyplněním apod.
Postupem času jsme se více přeorientovali do online prostředí, které sice nenahradilo klasickou osobní schůzku u čaje / kávy, ale mnoho klientů si na tento způsob zvyklo nebo jej vyžadovalo jako jediný způsob komunikace. Pozitivní na tomto období bylo, že online systémy a uzavírání smluv na dálku, které se plánovaly do budoucna (což je v IT jazyce x let, bez záruky termínu), se najednou posunuly mílovými kroky vpřed a mnoho aktivit, včetně uzavření smluv šlo řešit na dálku.
Jelikož mnoho klientů hledalo pomoc na internetu a mělo konkrétní potřebu – např. hypotéka, majetkové vyrovnání, jak správně nastavit životní pojištění, aby skutečně pomohlo – začali jsme tyto poptávky postupně přesměrovávat na zkušené specialisty ČIFO, kteří s klienty nejdříve po telefonu a následně videokonferenčně, mailem či osobně řešili jejich potřeby. Postupem času se z toho stal propracovaný systém vyřizování konkrétních poptávek klientů, kteří zrovna řeší určitou věc a ozývají se nám díky internetovým stránkám. Zjednodušeně tak lze opravdu říct, že „klienty již neoslovujeme, klienti oslovují nás“ a společně pak hledáme řešení konkrétní potřeby.
V praxi to pak funguje tak, že specialista ČIFO, který projeví o tyto klienty zájem a chce jim pomoci se správným nastavením smlouvy, úvěru apod., si zvolí akční rádius, který je schopen obsáhnout (např. Brno + 50 km, nebo rovnou celý kraj) a z této oblasti mu jsou následně dodávány poptávky konkrétních klientů, kteří souhlasí s předáním informací poradci a následným oslovením a čekají na hovor. Průměrně dodáváme 1 poradci 15-20 kontaktů měsíčně, samozřejmě dle oblasti a sezónnosti. I tak lze konstatovat, že díky nelehkému období, které snad již máme za sebou jsme se mnohému naučili a můžeme tak být více prospěšní klientům a zároveň pomoci zkušeným poradcům se získáním nových spokojených klientů.