ČIFO - Najdete nás na Facebooku!
Často se nás klienti ptají, jestli se mohou pojistit proti onemocnění covid. Nejlepší pojistka je samozřejmě zocelená imunita, dostatek pohybu v kombinaci se zdravou stravou a ideálně nevědět co je to stres. Pak se nám i většina nemocí obloukem vyhne nebo jen nakrátko zaklepe na brány našeho těla a zase zmizí. Bohužel média nás chtějí udržovat v permanentním stresu a nejlépe zavřít doma. Výše uvedenou kombinaci bohužel nejde vždy splnit a jelikož nejsme fitness magazín ani parlamentní listy, témata zdravého životního stylu a politiky pro tuto chvíli opustíme.

ANO – lze pojistit i virová onemocnění, vč. covid-19 – minimálně 5 způsoby

Pojištění při virovém onemocnění často máte již uzavřeno a nevíte o tom. Pojištění může být plněno z těchto připojištění v rámci vaší životní pojistky:
  1. U většiny pojišťoven jde o pojištění pracovní neschopnosti následkem nemoci, kdy máte sjednanou denní dávku od určitého dne následně. Nejčastější a také nejdražší varianta je plnění od 15. dne následně, pokud máte dostatečnou finanční rezervu na krátkodobé překlenutí výpadku příjmu, stačí varianta plnění od 29. dne nebo i pozdější.
  2. Pojištění hospitalizace je nejčastěji plněno jako sjednaná denní dávka za každou noc pobytu v nemocnici (zjednodušeně). Některé poj. plní až od 3. či pozdějšího dne, některé okamžitě od 1. dne. Toto pojištění je relativně levné, ale pobyt v nemocnici dnes i s vážnými nemocemi a operacemi je většinou v řádu jednotek dní.
  3. Pojištění invalidity je pro případ vážnějšího následku nemoci (i úrazu) a vyplácí se buď formou měsíční renty, nebo častěji jednorázovým vyrovnáním. Máte-li pojistnou částku např. 1 milion korun a stanete se invalidní, dostanete jednorázově vyplacenou pojistnou částku. Pozor, ve smlouvách je často pojištěn pouze III. stupeň invalidity – hlavně ve smlouvách u úvěrů – ale častější je invalidita I. nebo II. stupně. Toto pojištění lze sjednat i s klesající pojistnou částkou, která buď kopíruje nesplacenou jistinu hypotéky nebo lineárně klesá do konce sjednaného věku. Tato varianta je výrazně levnější než pojištění na konstantní částku a nejlépe Vás zajistí v mladším věku, popř. v prvních polovině sjednané doby.
  4. Závislost na péči II. – IV. stupně je forma jednorázového odškodnění klienta, pokud mu dle zákona o sociálních službách je přiznán II. – IV. stupeň závislosti na péči. Toto pojištění je relativně levné, dle věku cca 5-6 korun na každých 100.000 Kč pojistné částky. Není proto špatné si toto připojištění do smlouvy přidat jako dozajištění k invaliditě a vážným nemocem.
  5. Pojištění smrti z jakýchkoliv příčin, neboli životní pojištění je jednorázové vyrovnání pozůstalým, pokud nemoci (i úrazu) podlehnete. Byť je toto jediné pojištění, které v případě, že nastane, pojištěný nikdy neuvidí, je velmi důležité, pokud máte rodinu, děti a úvěry, aby se pozůstalí nedostali do finančních problémů.

Vypočtěte si sami cenu pojištění v online kalkulačce ZDE


ČIFO aktuality - finanční plán s tužkou v ruce - pomůžeme online

ČIFO aktuality – finanční plán s tužkou v ruce – pomůžeme online

POZOR NA ČEKACÍ LHŮTY – to je dobu, po kterou pojišťovna nemusí plnit když onemocnění nastane. U pracovní neschopnosti je čekací lhůta nejčastěji 3 měsíce, u invalidity ale může být 18 – 24 měsíců, nebo taky 0. Při navýšení stávající smlouvy běží čekací lhůta, ale pouze z navýšení oproti původní částce. Pokud jste měli uzavřeno např. denní odškodné při pracovní neschopnosti 200 korun na den a invaliditu I. – III. stupně na 100 tisíc, tak při navýšení na 500 Kč na den a 500 tisíc, běží čekací lhůta pouze z navýšení, tedy 300 korun a 400 tisíc. Kdyby se Vám něco přihodilo v čekací době, dostanete alespoň plnění, které jste měli ve smlouvě od počátku a po uplynutí čekací lhůty již celé. Dejte si tedy pozor na rady pojišťováků – „vše zrušit a uděláme nově a v pořádku“. I když na internetu naleznete spoustu rad a doporučení, je vhodné si smlouvu nechat zkalkulovat prověřeným specialistou, který v ideálním případě nezastupuje pouze 1 pojišťovnu a pomůže i při hlášení pojistné události. Naši specialisté vás při jednání s pojišťovnou mohou dokonce zastupovat na základě plné moci v rámci Programu pomoci a podpory. Neváhejte se tedy na nás s důvěrou obrátit – pojištění je náš každodenní chleba:).

Autor: Petr Olašin

Mohlo by Vás také zajímat:

Připravte si plán v době krize, místo večera u televize. S tužkou a papírem to zvládne každý.

Jak správně nastavit životní pojištění, aby Vás ochránilo? Pomůžeme ONLINE.

Povinné ručení komfortně z pohodlí domova s poradcem na telefonu

Konec odkladu splátek. Co dál? Tajemství nízkého úroku.