ČIFO - Najdete nás na Facebooku!
výplata pojistného plnění za covid 19

Naše životy už více než rok ovlivňuje nový typ koronaviru a závažnost onemocnění jde vidět i na množství pojistných událostí a výši vyplaceného pojistného plnění. 2. největší pojišťovna v ČR – Kooperativa – jen v únoru 2021 vyplatila klientům 11.493.827 Kč, což je 27% z celkového vyplaceného plnění.

O tom, v jakých situacích pojištění pomůže svědčí i přehled plnění podle jednotlivých připojištění:

  • 41% z celkových dosud vyplacených plnění šlo na PRACOVNÍ NESCHOPNOST, kde se vyplácí peníze klientům po uplynutí karenční doby, což je doba po kterou pojišťovna peníze nevyplácí – nejčastěji 14 a 28 dní. Klienti tedy dostanou odškodnění až od 15. nebo 29. dne formou denní dávky sjednané ve smlouvě. Odškodnění pojišťovnou celkem získali 17.130.886 Kč. Některé pojišťovny, např. Generali Česká – největší pojišťovna v ČR – vyplácí plnění i za nařízenou karanténu, na kterou pohlíží stejně jako na onemocnění. Nejedná se však o situace, kdy pojištěný zůstane doma z nařízení zaměstnavatele nebo vlastního rozhodnutí, ale musí jít o nařízení lékařem nebo hygienickou stanicí.
  • 30% plnění bylo vyplaceno za připojištění SMRTI, konkrétně 12.893.006 Kč. Plnění z životního pojištění dostávají buď přímo osoby určené ve smlouvě, nebo dle zákona (nejbližší rodinná řada).  
  • 22% plnění, konkrétně 9.381.600 Kč šlo na plnění za OŠETŘOVÁNÍ, což je připojištění, které není sjednáváno často, ale v situaci, která nastala, ho mnozí ocenili. Často je ve variantě např. ošetřování dítěte rodičem od 10. dne následně.
  • 7% plnění – 2.811.201 Kč – bylo vyplaceno za připojištění HOSPITALIZACE NEMOCÍ. Zde se vyplácí denní dávka, někdy od 1. dne hospitalizace (klient musí být v nemocnici přes půlnoc), někde od 3. / 5. dne i později. Čím pozdější výplata je sjednána, tím je pojištění levnější, ale i pravděpodobnost výplaty nižší. Toto pojištění za poslední 2 roky citelně podražilo, proto jej spíše nedoporučujeme a pokud má klient „omezenější rozpočet“, spíše zajišťujeme velmi vážné rizika – SMRT / INVALIDITU / ZÁVAŽNÉ NEMOCI / TRVALÉ NÁSLEDKY ÚRAZU a NEMOCI – viz. nedávný článek „Jak správně nastavit životní pojištění, aby vás ochránilo.
zdroj: Kooperativa

zdroj: Kooperativa

Výše uvedené údaje jsou pouze od pojišťovny Kooperativa zveřejněné na konci března 2021. Z uvedeného je patrné, že všechny pojišťovny v součtu již vyplatily za onemocnění více než 200 mil. Kč a částka stále narůstá.

Na co dát pozor pří úpravě stávající smlouvy

Už nějakou dobu evidujeme na trhu zvýšený zájem o doporučení nebo úpravu životního pojištění, které klienty finančně ochrání proti nepříznivým životním situacím. Někteří poradci toho samozřejmě využívají a doporučují původní „zastaralé“ smlouvy rušit a udělat nové, kvalitní, ale je třeba zmínit to, že při sjednání nové smlouvy se znovu posuzuje aktuální zdravotní stav, pojistné se počítá podle aktuálního věku, a hlavně běží nové ČEKACÍ LHŮTY, po jejichž dobu pojišťovna NEPLNÍ ani korunu. A čekací lhůta u některých připojištění a pojišťoven může být i 2 roky (onemocnění páteře, svalového a kosterního systému, invalidity). Pokud tedy nemáte vyloženě retro smlouvu ala sdružené pojištění pracujících za 15 korun měsíčně uzavřené před 35 lety a necháváte ho z nostalgie doběhnout, tak můžete smlouvu aktualizovat a navýšit pojistné částky u rizik, kde jsou na dnešní dobu nízké limity a čekací lhůta poběží pouze u navýšené částky. Pokud jste měli denní odškodné 200 Kč a zvyšujete jej na 500 Kč, tak čekací doba běží pouze u navýšení 300 Kč a při nemoci byste dostali alespoň těch 200 Kč a po 2 – 3 měsících celých 500 Kč (připojištění pracovní neschopnosti následkem nemoci).

Budete-li potřebovat informace ke stávající smlouvě, co obsahuje a jestli Vám skutečně bude krýt záda v nepříznivé situaci, neváhejte nás kontaktovat.

Autor: Petr Olašin

Za přečtení stojí také:

5 x COVID pojištění – pohyb, strava, imunita, no stress a kvalitní pojistka

Připravte si plán v době krize, místo večera u televize. S tužkou a papírem to zvládne každý.

Povinné ručení komfortně z pohodlí domova s poradcem na telefonu