Naše životy už více než rok ovlivňuje nový typ koronaviru a závažnost onemocnění jde vidět i na množství pojistných událostí a výši vyplaceného pojistného plnění. 2. největší pojišťovna v ČR – Kooperativa – jen v únoru 2021 vyplatila klientům 11.493.827 Kč, což je 27% z celkového vyplaceného plnění.
O tom, v jakých situacích pojištění pomůže svědčí i přehled plnění podle jednotlivých připojištění:
Výše uvedené údaje jsou pouze od pojišťovny Kooperativa zveřejněné na konci března 2021. Z uvedeného je patrné, že všechny pojišťovny v součtu již vyplatily za onemocnění více než 200 mil. Kč a částka stále narůstá.
Už nějakou dobu evidujeme na trhu zvýšený zájem o doporučení nebo úpravu životního pojištění, které klienty finančně ochrání proti nepříznivým životním situacím. Někteří poradci toho samozřejmě využívají a doporučují původní „zastaralé“ smlouvy rušit a udělat nové, kvalitní, ale je třeba zmínit to, že při sjednání nové smlouvy se znovu posuzuje aktuální zdravotní stav, pojistné se počítá podle aktuálního věku, a hlavně běží nové ČEKACÍ LHŮTY, po jejichž dobu pojišťovna NEPLNÍ ani korunu. A čekací lhůta u některých připojištění a pojišťoven může být i 2 roky (onemocnění páteře, svalového a kosterního systému, invalidity). Pokud tedy nemáte vyloženě retro smlouvu ala sdružené pojištění pracujících za 15 korun měsíčně uzavřené před 35 lety a necháváte ho z nostalgie doběhnout, tak můžete smlouvu aktualizovat a navýšit pojistné částky u rizik, kde jsou na dnešní dobu nízké limity a čekací lhůta poběží pouze u navýšené částky. Pokud jste měli denní odškodné 200 Kč a zvyšujete jej na 500 Kč, tak čekací doba běží pouze u navýšení 300 Kč a při nemoci byste dostali alespoň těch 200 Kč a po 2 – 3 měsících celých 500 Kč (připojištění pracovní neschopnosti následkem nemoci).
Budete-li potřebovat informace ke stávající smlouvě, co obsahuje a jestli Vám skutečně bude krýt záda v nepříznivé situaci, neváhejte nás kontaktovat.
Autor: Petr Olašin