Senioři patří k nejohroženější skupině, na kterou jsou přímo zaměřeni někteří prodejci, šmejdi… Z toho důvodu po mnoha letech školení finanční gramotnosti pro dospělé, spouštíme novou kapitolu vzdělávání zaměřenou spíše na seniory, byť i pro mladší účastníky obsahuje mnoho cenných informací. 1. školení projektu SENIOR V BEZPEČÍ proběhlo 15.5.2019 v Mostech u Jablunkova a neslo se v příjemné atmosféře, kdy se všichni zúčastnění aktivně zapojili, a nakonec ohodnotili lektora, Ing. Vladimíra Turečka, upřímným potleskem.
V průběhu dopoledne jsme stihli projít 5 témat, od dluhového poradenství, přes produkty bankovního sektoru, šetření v rodinném rozpočtu, či plnění cílů. Největší diskuze a emoce vzbudila pasáž věnovaná šmejdům, kteří se stěhují z velkých sálů do call center, energetického „poradenství“, oddlužování občanů, nebankovního sektoru apod. Obzvlášť prodej po telefonu je hodně diskutován a posluchače velmi zaujala část, ve které se učili, jak nenaletět, rozpoznat nekalou obchodní praktiku, i jak se bránit a do kdy mohou zboží vrátit.
Neméně zajímavá byla část o ceně lidského života z pohledu újmy na zdraví, odškodnění a důležitosti mít správně nastaveno pojištění odpovědnosti, alias pojistku na blbost. Vzhledem k tomu, že z nedávného průzkumu vyplynulo, že až třetina nemovitostí v česku je podpojištěna, byli účastníci upozorněni na důsledky, které by mohly nastat při pojistné události a co si mají ve svých smlouvách zkontrolovat.
Ze zpětné vazby účastníků byla kladně hodnocena srozumitelnost informací, oživení příběhy ze života a praktické tipy, jak ušetřit v rodinném rozpočtu. Díky pozitivní zkušenosti budeme i nadále v této činnosti pokračovat a věříme, že informace budou nejen pro seniory přínosné a pomohou jim ušetřit nějakou tu korunu z rozpočtu a předejít případným nepříjemnostem v budoucnu.
Ukázka zpětné vazby:
Ředitelka knihovny Mosty u Jablunkova:
„Děkujeme moc za zorganizování setkání Senior v bezpečí. Seminář se setkal s příznivým ohlasem. Senioři si pochvalovali výklad přednášejícího, který byl veden velice srozumitelně. Na konkrétních případech byl vysvětlován postup, jak reagovat v jednotlivých situacích. Senioři měli řadu dotazů, živě se zajímali o probíraná témata, svěřovali se se svými problémy. Ve všech případech jim byla poskytnuta rada.
Věříme, že setkání bylo přínosem všem zúčastněným. Bylo jak prevencí tak poradenskou lekcí, jak řešit již vzniklé nepříjemné životní situace.
Srdečně za zorganizování a vedení semináře děkujeme! Za kolektiv knihovny a všechny zúčastněné
Hedvika Onderková“
Věra: „V podstatě všechny informace pro mě byly přínosné“ Hodnocení (jako ve škole): srozumitelnost informací 1, Obsah a přínos školení pro mě 1, Hodnocení lektora 1.
Pavel: „Srozumitelný výklad i pro laiky“. Hodnocení (jako ve škole): srozumitelnost informací 1, Obsah a přínos školení pro mě 1, Hodnocení lektora 1.
Jiří: „Zaujaly mě bankovní operace a rozdíl mezi kreditní a debetní kartou“ Hodnocení (jako ve škole): srozumitelnost informací 1, Obsah a přínos školení pro mě 1, Hodnocení lektora 1.
Eliška „Po semináři si zkontroluji jestli nemám podpojištěn dům. Informace přínosné, srozumitelně podané“. Hodnocení (jako ve škole): srozumitelnost informací 1, Obsah a přínos školení pro mě 1, Hodnocení lektora 1.
Dana „Ukázky nekalých obchodních praktik a jak se bránit, pokud se nechám ukecat po telefonu. Zajímavé příběhy ze života“. Hodnocení (jako ve škole): srozumitelnost informací 1, Obsah a přínos školení pro mě 2, Hodnocení lektora 1.
V případě zájmu zorganizovat podobný seminář i ve Vašem městě nás neváhejte kontaktovat, popř. si můžete vyžádat referenční list nebo rovnou zavolat na místa, kde jsme již školili a poslechnout si zpětnou vazbu.